איי לייק יו

כיצד מתהפכים חיה של ענבר בעקבות פעולה פזיזה ובלתי מחושבת ברשת? איך היא מתמודדת עם ההשלכות של פעולה זו? ואיך משפעת מכך סביבתה?

ההצגה עוסקת בסכנות הטמונות באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט. במרכז העלילה נערה מתבגרת שכל חייה מתהפכים מן הקצה אל הקצה בעקבות פעילות פזיזה ובלתי מחושבת ברשת. ב"איי לייק יו" אנו בוחנים את גבולות המדיה והשפעתה ומעלים מודעות לסיכונים השונים הכרוכים בחשיפת מידע, שימוש לא הולם בתכנים והשלכות הפעולות הנעשות במרחב הווירטואלי. ההצגה פותחת צוהר למתרחש בחיי בני הנוער במרחב הווירטואלי והמציאותי, מאפשרת הצצה לנקודות בהן המרחבים הללו נפגשים ולסכנות הטמונות במפגש הזה המתרחש ללא השגחה ופיקוח של מבוגרים. ההצגה "אי לייק יו" מעלה את המודעות לסיכונים השונים הכרוכים בחשיפת מידע ברשת ובשימוש לא הולם בתכנים. בהצגה ניגע בנושאים כמו- קבוצות שנאה ברשתות החברתיות, חרם חברתי, התנהגויות אלימות ומיניות וזהויות בדויות. ההצגה מיועדת לכיתות ו'-יא'.

להוציא את השד מהבקבוק

מה מוביל את יוני, נער נורמטיבי, לשתות עד אובדן חושים? לאן לוקחת אותו בחירה זו? האם יצליח לעצור? וכיצד נפגעת סביבתו לבחירה הזאת?

ההצגה עוסקת בשיבוש יכולת השיפוט והבחירה של נער ברגע שהחל לשתות אלכוהול, ובהשלכות השתייה, מעשי אלימות קשים מצד הנער, חוסר שליטה, הטרדות מיניות ועד אובדן הכרה. במהלך ההצגה נדון באופן פתוח על הקושי לעשות בחירה מודעת ולהפעיל שיקול דעת תחת השפעת האלכוהול, ולאן הבחירה לשתות מובילה ויצאת מכלל שליטה. ההצגה מתמקדת בהעלאת המודעות לקיומם של סיכונים ובניית גבולות פנימיים וחיצונים העוזרים בהתמודדות עימם. דרך הכלי התיאטרוני נבחן את ההשפעה של קבוצת השווים וכיצד ומתי נעזרים בגבולות חיצונים מעולם המבוגרים. ההצגה מיועדת לכיתות ז'-יא'.

האחר הוא אני

מיהו האחר? כיצד כל אחד מאתנו מתנהג למי שהוא שונה ממנו?
ואיך נוכל להרוויח מהשונות אחד של השני?

מופע מורכב משלוש סצנות, כאשר כל אחת מהן עומדת בפני עצמה, ועוסקת בפן שונה של קבלת האחר. דרך הסצנות אנחנו בוחנים יחד את השונות שלנו זה מזה, ומצביעים על כך שכולנו "אחרים", אינדבידואלים, ושכל אחד מאתנו יכול למצוא עצמו כ"אחר" אם באופן המחשבה שלו, בהרגשה או בהתנהגות. האתגר האמיתי אליו אנו שואפים הוא לחנך לשונות, לצד השתייכות לקבוצה. לכן אנו מציעים קובץ של סצנות העוסקות בנושא מהותי זה ומקיפות אותו מכיוונים שונים. בהצגה זו שלושה שחקנים, על מנת להמחיש שונות של אחד מול קבוצה. ההצגה מיועדת לכיתות ו'-יא'.

מיניות בריאה

איך יודעים שמוכנים? מה משדרת החזות החיצונית שלנו ומה הפער בינה לבין מה שקורה לנו בפנים? ועם מי אפשר בכלל לדבר על כל זה...?

המופע שלנו, שעוסק במיניות בריאה מקיף קונפליקטים ושאלות רבות שצצות אצל מתבגרים שנושאי מיניות. דרך הבמה אנחנו מציפים שאלות הנוגעות במערכות יחסים, חיזור אלים, תקשורת מינית בריאה, בשלות מינית, וגם מיניות בעולם הוירטואלי והפצה של תמונות ברשת. דרך שלוש סצנות שונות רוכשים בני הנוער כלים להתמודדות, מנסים בשיחה עם מבוגר משמעותי ומתלבטים על התזמון הנכון עבורם לקשר מיני עם מתבגר/ת אחר/ת. ההצגה מיועדת לכיתות ח'-יב'.

אלימות ובריונות

כיצד מנווטים סיטואציה אלימה למקום של דיאלוג ושיח? מה קורה כשהאלימות מתרחשת ברשת? ואיך יוצאים מזה?

מופע שעוסק באלימות ובריונות אנו מציגים בפני בני הנוער שלוש סצנות. כל סצנה עומדת בפני עצמה. דרך שלושת הסצנות אנחנו נוגעים במצבי אלימות ובריונות בסביבות שונות: בבית הספר, בסביבה החברתית- בקבוצת השווים, ברשתות החברתיות וכדומה. סצנה ראשונה תעסוק באלימות מילולית, דרך סחיטה ובריונות. סצנה שנייה תיגע בבריונות בעולם ממחושב. וסצנה שלישית בכוחה ההרסני לעומת הכוח המחזק של המילה בסיטואציה חברתית. בני הנוער, שחשופים היום יותר מתמיד לסיטואציות אלימות, נדרשים להציע פתרון אחר, ממקום משוחח ומצמיח על מנת לפתור את הקונפליקט הנמצא במרכז הסצנה. נתמקד בכוחה החיובי של המילה, של יצירת דיאלוג מכבד ומיטיב על מנת ליצור אקלים חברתי נעים ומעצים. ההצגה מיועדת לכיתות ה'-י'.

הורים וילדים

מה קורה בעולמם של המתבגרים? איך זה נתפס בעיני ההורים? ואיך ניתן לגשר על הפער ולקיים דיאלוג פורה, קשוב ומקרב?

במפגש בין מתבגרים להוריהם צפים קונפליקטים רבים. דרך הכלי התיאטרוני אנו מאפשרים לצפות בדילמות הלקוחות מחיי היומיום, לגשר על פערי הידע ולעסוק בנושאים הקשורים בנוכחות הורית, הקשבה ותקשורת פתוחה בין הורים לילדיהם. למתבגרים והוריהם אנחנו מציעים לצפות יחד באחת מהצגותינו, או במופע יעודי הנתפר על פי צרכי השטח ומתמקד בסוגיות בין הורים למתבגרים, ולהשתמש בהצגות כפלטפורמה לבחינת מערכת היחסים הורה-ילד דרך סיטואציות מורכבות, המעלות סוגיות רלוונטיות לתקשורת בין ההורה לילד המתבגר. לאחר מכן ניתן לקים סדנא המעלה, מציפה ומעבדת את השיח המשותף. הפעילות מיועדת לגילאי ו'-יב'.